Kondiløb

I 49 år har vi løbet i skovene omkring Ry - det skal vi også i år. Ry Roklub indbyder alle interesserede til forskellige løbeture i den smukke natur omkring Ry.

Der vil være et beskedent deltagergebyr, som skal dække udgifterne til brug af badefaciliteter og til benyttelse af skoven.

Ry Roklub Kondiløb - Jubilæumssæson

Kondiløbene startede i 1969, det er således den 50. sæson i år. Det er et af Danmarks ældste serieløb, og det eneste løb hvor der er nye ruter hver gang. Der stiller normalt 40-50 deltagere til start, og der forventes atter mange deltagere i år. I perioder har der været over 100 deltagere, når starterne gik. Konditurene er for alle, der medvirker både gående og meget hurtige løbere fra både nær og fjern.

Den første tur er på ca. 6 km og længden øges gradvist, mange ture er på 8 - 10 km. Når distancen bliver omkring 8 km, vil der altid være både en kort og en lang rute at vælge imellem. Sæsonen sluttes med 3 distancer 21,1, 15 og 6,1 km.

Alle ture er markeret med skilte, men lørdagsløbene arrangeres af frivillige, så vi kan altid bruge en hånd til opsætning og nedtagning af skilte - Giv dig tilkende, og vi vil kontakte dig, når der er behov. Hvis der ikke er frivillige til at hjælpe, så løbes en fast tur rundt om Knudsø (uden afmærkning) - rute 50.

Følg også kondiløbene ved at melde dig ind i gruppen "Ry Roklubs kondiløb" på Facebook.

Vejret Er Altid Godt kl. 10.00 Om Lørdagen. Prøv Selv At Se Efter!

Tilmelding Og Betaling

Tilmelding sker ved start og der betales 200,- kr. for at deltage i alle turene. For årgang 1999 og yngre betales 100,- kr. for at deltage i alle ture.
Som noget nyt er det muligt betale med MobilePay de første 3 løbslørdage, ellers husk at tage lige penge med.

Det er kun muligt at tilmelde sig til hele sæsonen de første 3 løbslørdage!!

Det er også muligt kun at deltage på enkelte ture, prisen er så 30,- kr.

Betalingen dækker bla. udgifterne for tilladelserne til at løbe i Rye Nørreskov.

Pointsystem

Nogle deltagere går op i tidstagning og nogle går op i placering i forhold til de andre.
For at tilgodese dem er der lavet et pointsystem. Deltagerne forsynes med et magnetkort som indlæses ved mål, hvorefter computeren viser tid og tid pr. km samt placering, endvidere vises de opnåede point.

Pointsystemet belønner naturligvis vinderne i de forskellige aldersgrupper, men belønner også flid. Der er således mulighed for at score flere point ved at deltage tit, end ved blot at opnå en god placering i ny og næ.

Praktisk Information

Der er mulighed for bad og omklædning i roklubbens lokaler.

Sæsonen 2018/19 afsluttes lørdag d. 23 marts 2019.

Start er altid fra Ry Roklub på lørdage kl. 10.00.