Turprogram 2022

Hermed Årets Spændende Turprogram for 2022

Turene er for alle bådtyper, og I kan tilmelde jer på de forskellige opslag i klubben, eller på hjemmesiden.

Vi ses på vandet!

Turudvalget

7. - 8. maj kl. 7.00 - Randerstur

Selvfølgelig skal vi have en tur til Randers.

Lørdag ror vi til Tange, hvor vi overnatter og får noget god mad. Søndag morgen skal vi slæbe over ved Tangeværket og ror videre til Randers, hvor vi forventer at være ved Randers Roklub ved 17 tiden.

Tilmelding i kalenderen på hjemmesiden. Frist for tilmelding er 1. maj.

26. maj kl. 9.00 - Slåensø

Kaninholdets første længere tur går som sædvanligt til Slåensø - turen er ikke kun for kaniner, alle er velkomne til at deltage på turen.

På vejen derud holder vi ind på Lilleø og drikker morgenkaffe og spiser rundstykker, og når vi kommer ud til Slåensø,
går vi en tur rundt om søen, inden vi indtager en lækker, medbragt madpakke.

Hvis vejret er til det, og vi ikke skal skynde os hjem, holder vi igen ind på Lilleø til eftermiddagskaffe og medbragt kage.

Vi forventer at være hjemme i klubben mellem kl. 15 og 17.

Ingen tilmelding

21. maj - Silkeborg rundt

Har du prøvet at ro Silkeborg Rundt.

Kajakker og inriggere køres til Ludvigslyst og sættes i vandet her. Turen går herefter gennem Borresø, Brassø, Vejlsø og Almindsø. Her skal bådene køres over til Ørnsø, hvor turen fortsætter på Silkeborg Langsø.
Vi spiser frokost ved Rosportens Hus, inden turen fortsætter gennem slusen, Remstrup Å, Brassø, Borresø og til Ludvigslyst i Julsø. I alt ca. 23 kilometer - så alle kan være med.

Om aftenen tænder vi grillen i roklubben.

Tilmelding i kalendere på hjemmesiden. Frist for tilmelding er
19. maj.

Kim Sommer og Jens Szabo er turansvarlige.

4. - 6. juni - Pinsetur til Skive

I år laver vi en tur til Skive - med udgangspunkt i Skive Roklub, som har en lille hytte på Grønning Øre.

Du har mulighed for at planlægge din egen tur. Nogle tager afsted fredag eftermiddag, andre lørdag morgen eller til en tur søndag morgen. Så der er ingen undskyldning for ikke at deltage. Farvandet er både til små og længere ture og muligheden for roligt vand er absolut tilstede. Der vil være et begrænset antal sovepladser i hytten, men det vil også være muligt at overnatte i Skive Roklub, og bliver vi så mange, at dette ikke slår til, finder vi en campingplads i nærheden.

Nærmere information når vi kender tilslutningen.

Tilmelding i kalender på hjemmesiden. Frist for tilmelding er 19. maj.

8. - 10. juli - Weekend i Jels med vikingespil

Turen til Jels bliver en rigtig hyggetur med roning på de 2 søer ved Jels.

Lørdag aften bliver der serveret Vikingebuffet i Valhal og derefter skal vi overvære det berømte Vikingespil

Nærmere information om tilmelding og pris kommer snart.

24. - 30. juli - Sommerlangtur fra Flensborg til Aabenraa

Sommerturen starter i Flensborg Roklub og går herfra til Gråsten Roklub og videre til Sønderborg Roklub, hvor vi overnatter 2 dage.
Turen går videre op igennem Als Sund til Augustenborg Roklub, og herfra videre til Nordborg Roklub. Vi slutter i Aabenraa Roklub.
Alle turene ligger på mellem 20 og 30 kilometer, dog ca. 40 mellem Gråsten og Sønderborg.

I Sønderborg har vi en dag, hvor de, der vil, kan lege turister, og de, der vil ro en tur rundt om Kegnæs, kan gøre det.

Turen er med overnatninger i roklubber på liggeunderlag og soveposer, og vi laver mad ca. hver anden dag og spiser ude resten at tiden

Tilmelding i kalender på hjemmesiden. Frist for tilmelding er 2. juni.

13. august kl. 7.00 - Mossø rundt

Vi ror til Emborgbroen og får morgenkaffe. Herfra går det videre gennem åen til "bunden" af Mossø, og vi lægger til nedenfor Jens Szabos sommerhus, hvor Marlene laver frokost til os. Godt satte går turen igen tilbage til Ry.

Tilmelding i kalenderen på hjemmesiden. Frist for tilmelding er 7. august.

24. og 25. september kl 8.00 - Salten Langsø

I lighed med sidste år laver vi i samarbejde med Jens Szabo en tur til Salten Langsø.

Det bliver arrangeret nogenlunde som sidste år, hvor der bliver lavet rohold til lørdag og søndag både for Inrigger og Kajakker.

Tilmelding i kalendere på hjemmesiden. Frist for tilmelding er 21. september.