På eventyr - 9.000 km solocykling gennem Afrika og hjem til Ry

22. oktober 2019 11:18 , af Brylle Bjarnason

Ry Roklubs Venner inviterer til årets foredrag onsdag den 20. november 2019 kl. 19 i Kvickly Rys flotte lokale ”Udsigten”

Kom med på bagagebæreren og hør vores lokale Asger Køppen fortælle om, hvordan kan det lade sig gøre at cykle 9.000km på en cykel til 600 kr., helt alene, i en alder af 23 år – uden GPS.
Rejsen varede seks måneder, gik igennem et utal af lande og sluttede hjemme i Ry.

Asger vil fortælle den spændende historie og vise flotte billeder om sit personlige cykeleventyr.

• Hvorfor tage af sted? - hvordan Asger traf beslutningen, om cykling gennem et utal af lande, om gæstfrihed, og om livet i andre kulturer fjernt fra Ry.
  • Hvordan han selv syede sine cykeltasker, sov ved lokale stammehøvdinge, kæmpede imod varmen, var æresgæst ved Stormuftien af Yemen og senere blev inviteret ned i hemmelige egyptiske gravkamre

Billetter købes i Kandis og i kiosken i Kvickly Ry. Prisen er 80 kr per person – inkl. kaffe/kage eller øl/vand.

Det er et helt igennem lokalt arrangement, støttet af Kvickly, der velvilliget lægger lokaler til, og der vil være lodtrækningspræmier, med støtte fra Topas.

Vel mødt til et par spændende timer arrangeret af Ry Roklubs Venner. Støt arrangement, og støt dermed blandt andet ungdomsarbejdet i Ry Roklub.