Brandvæggen Og Motionsrum 2

Meldinger om, at en roklub på Sjælland var brændt ned til grunden, satte tanker i gang om, hvad det ville betyde for os, hvis vi led samme skæbne. Konklutionen blev, at rosporten vil blive "lagt ned" i flere år. Det ville nemlig tage mange år at få reproduceret de mange inriggere, som vi har stående, hvis de gik til under en brand.

Løsningen blev at adskille de to bådhaller med en brandvæg, og fordele inriggerne på begge sider af den. Samtidig vil det, i tilfælde af brand, være hurtigere at få bådene ud, hvis de stod på gulvet og ikke skulle løftes ned først.

Brandvæggen blev etableret af eksterne håndværkere i 2005.

Da brandvæggen stod færdig, var det tydeligt, at vi med forholdsvis lidt arbejde kunne etablere et godt lokale. Vinteren 2005 gik med isolering af gulvet og loftet, opbygning af en ny væg samt indretning af hele lokalet.

Den gamle placering af computerbordet var op ad væggen til damernes omklædningsrum.

Brandvægggen ses som hvide gipsplader og skydedøren.
Gulvet er brækket op, isoleringen pågår, og der er udlagt plader, så der stadig er adgang til motionsrummet i den lange periode, hvor byggeriet stod på.

Fra rummet ses direkte ind i den gamle bådhal. Den nuværende væg her, er hele humlen i dette projekt, og Casper Rud og Poul Kjær brugte mange vinteraftner på byggeriet.

Poul står på jorden under det hævede gulv. De hvide flintesten, der lå rundt om den gamle bådhal, ses ved siden af ham.

Isoleringen ligger på plader, som er skruet op under bjælkelaget.

Det går fremad med isoleringsarbejdet.

Forsøgsopstilling med dørparti - hvor står den mon bedst?