Status fra ombygningsudvalget

6. november 2016 10:37 , af Jan Bisbo
Bådstatistikken er nu opdateret, så 2016 er med
Jf. beslutningen på sidste generalforsamling, har vi i klubben nedsat et ombygningsudvalg, der har fået i opdrag af påbegynde tanker og planlægningen af den vedtagne renovering af vores baderumsfaciliteter, og komme med et oplæg til drøftelse i klubben.

Hermed en status på dette arbejde og nogle af tankerne bag det forslag som nu ligger klar.

Ombygningsudvalget har udarbejdet et forslag til en renovering af vores omklædningsrum, det blev fremlagt på medlemsmødet i september og blev slået op på FB den 7. september. I finder desuden forslaget her.

I udkastet indgår en stor forøgelse af omklædningsrummene og saunaerne, samt en lille forøgelse af motionsrummets areal. Til gengæld er der kun to toiletter, da det ekstra toilet vi i dag har på gangen inddrages og arealet tillægges omklædningsrummene. For at kompensere for det, indgår der i oplægget to toiletter i tilknytning til opholdsfaciliteterne. Dette bliver ekstra relevant nu, hvor der ellers bliver længere vej fra opholdsstuen til toiletterne i omklædningsrummene, og selvom roning stadig er klubbens væsentligste aktivitet foregår der en del også i den ende af huset.

Toiletterne placeres i oplægget i bådhallen, med indgang fra forhallen.

Arealet hvor toiletterne tænkes placeret, indgår i dag som en del af vores plads til bådopbevaring. De to vægge i bådhallen vil bliver kortere hvis der indrettes toiletter, hvilket gør det nødvendigt at der flyttes rundt på vores både. Der er nedsat et bådplaceringsudvalg som skal søge at finde frem til den bedst mulige placering af vores både, hvis ombygningen skal kunne realiseres. Dette forslag vil så indgå i den samlede vurdering af hvorvidt ombygningsudvalgets udkast skal realiseres.

Som grundlag for at opnå den mest hensigtsmæssige bådplacering, er statistikkerne for bådene trukket ud af KmPC´en. I finder dem her.
Endvidere er udarbejdet et system til at beskrive bådplaceringerne. Systemet giver alle mulighed for at udtrykke gode ideer og forslag til fremtidige bådplaceringer. Nuværende bådplaceringer samt forslag til fremtidig placering af bådene finder I her.

Ombygningsudvalget har også arbejdet med ønsket om at etablere et permanent værksted. Der skal være gode vilkår for dem som arbejder med vores både, der skal bla. kunne arbejdes hele året - hvilket formentlig også vil kunne spare lidt på vores store varmeregning.

I forslaget indgår et større antal skabe, det vil give os mulighed for at rydde op i de forskellige lokaler og bådhallerne. Bla tænkes der etableret skabsplads til rengøringsartikler, motionsrumseffekter, div bådreservedele, værktøj, og køkkenartikler og hvad der ellers står rundt omkring. De mange "hyldevarene" i mødelokalet kan også tænkes placeret her - de flittige medlemmer som holder møder i tide og utide, skal også have gode forhold at arbejde under. I skabene tænkes også indbygget varmvandsbeholder og teknik. Det vil også være stedet at placere et ventilationsanlæg, så vi kan skåne dem som arbejder med lak, polyester og epoxy.

Ombygningsudvalget arbejder frem mod et egentligt skitseprojekt og en prissætning af projektet.

Spændende bliver disksutionen om hvor meget af arbejdet vi selv kan bære at udføre. Det er vores håb at vi på generalforsamlingen i 2017 kan få startskuddet til at sætte arbejderne i gang.

På bestyrelsens og ombygningsudvalgets vegne

Jan Bisbo

Til orientering består ombygningsudvalget af følgende personer i klubben:

Claus Jensen
Hans-Erik Magnild