Nyt æresmedlem i Ry Roklub

20. februar 2019 13:59 , af Brylle Bjarnason

Bestyrelsen vælger ved generalforsamlingen i år at udnævne et nyt æresmedlem.

Vi taler her om en person, som er initiativrig, kreativ, omhyggelig, social og finurlig. En person, som har sin helt egen stil og måde at præge klubben på.

Poul Lervad har været formand. Det var i en tid, hvor klubben efter en turbulent periode havde brug for en samlende person. Det var du - med en helt ekstraordinær stor dedikation. Ja, sådan, at jeg var særdeles ydmyg over at skulle overtage posten fra dig. Derfor skulle du også indstilles til og fik lederprisen hos Skanderborg Kommune for nogle år siden.

Poul Lervad – du er heldigvis fortsat med at tage initiativer! Du startede klubmesterskaberne op med sjove konkurrencer, der var underholdende for både deltagere og tilskuere.

Du har arrangeret spændende “adventure” ture til åer i det sydlige Jylland, hvor du ofte selv havde været ude og afprøve strækningen på forhånd. Turene er altid nøje planlagte, med tydelig plan for transport fra a og til c. Der er kort over åen med indtegnede etaper, overbæringer, tidsplan og pausesteder. Og ofte har det også været med afslutningshygge med fælles spisning.

Og med lige så stort engagement har du i adskillige år planlagt efterårsturen på Gudenåen fra Tørring til Ry.

Hvem kender heller ikke dine finurligere quizzer og laaaange historier på hjemmesiden?

Lige nu er du en særlig ansvarsperson i ungdomsarbejdet, hvor du dybt engageret og særdeles kreativt laver træningsforløb, som understøtter dem, der gerne vil være målrettede i deres træning OG giver plads, støtte og accept til de, som sætter pris på det hyggelige, sjove og sociale i at komme i klubben. Du laver de sjoveste udfordringer for de unge, som ofte kræver særlig forberedelse, når der skal involveres stiger, biler og meget andet – for os andre – utænkelige remedier til træning.

Poul, vi er taknemmelig for de mange, mange timer, som du har lagt i og for Ry Roklub. Vi håber, du bliver ved med at være medlem af Ry Roklub i mange, mange år fremover – som ven og aktiv roer i klubben.

Tusinde tak for din kæmpe, frivillige indsats for klubben!

Tillykke!

På vegne af bestyrelsen i Ry Roklub