Flytning af hjertestarter

18. januar 2018 08:53 , af Torben Lindeschouw

Trygfonden har startet et koncept, der hedder Hjerteløber. Konceptet går ud på, at der i hele Danmark melder sig hjerteløbere, som, ved et hjerteanfald i hjerteløberens nærhed, vil blive kontaktet og derpå løbe/køre efter den hjertestarter, der er nærmest ulykkesstedet.

I den forbindelse har TrygFonden henvendt sig til Ry Roklub og foreslået, at vores hjertestarter flyttes udendørs, så den er lettere tilgængelig. Bestyrelsen accepterede dette forslag i sommer, og søgte derpå TrygFonden om tilskud til et udendørs hjertestarterskab samt hos Ry Rotary Club om tilskud til montering af dette.
Vi fik hen over årsskiftet tilsagn om tilskud fra TrygFonden og Ry Rotary Club til flytningen, og i mandags, den 15. januar, blev hjertestarteren monteret i et udendørs, opvarmet skab, som hænger på den væg, der er ved de to kajakporte overfor kajakhuset. Vores hjertestarter er hermed tilgængelig for offentligheden. Dette er meldt ind til TrygFonden og på hjertestarter.dk.

En stor tak til TrygFonden og Ry Rotary Club for den støtte begge har givet til dette projekt.