Kajakinstruktion i turkajak

Med kurset ønsker vi at skabe glæde ved at ro kajak gennem undervisning i grundlæggende sikkerhedsmæssige- og tekniskefærdigheder.

Det er endvidere vores mål at gøre dig til et aktiv for klubben, så du kan føle dig godt tilrette og velkommen, når du møder op.

Datoplan For Kajakinstruktion 2024

Kajakinstruktion 2024 afholdes i weekenden 1. - 2. juni.

Hvad Kræver Det At Ro Kajak?

Kajakroning er en teknisk og fysisk sport (motionsform), som kræver tid og prioritering at lære, hvis du vil have det fulde udbytte ud af kurset.

Du skal være mentalt forberedt på at kunne falde i vandet – også selv om det ikke er særlig varmt, og du skal være en god svømmer. Du skal kunne klare en distance på mindst 600 m uden hjælpemidler.

Så et godt helbred, en fornuftig fysisk form og gode svømmekundskaber er absolutte krav.

Vores Kursustilbud Til Dig

Ry Roklubs instruktionskursus er tilpasset vores lokale forhold, men lever på alle måder op til frigivelseskravene hos Dansk Kano- og Kajakforbund (DKF) og de internationale krav (IPP2).

Alle instruktører er DKF uddannede og er alle aktive medlemmer af klubben.

Når du har gennemgået kurset og demonstreret dine færdigheder overfor klubbens instruktører, bliver du frigivet. Herefter kan du frit benytte klubbens kajakker, og du må ro alene.

Læs mere om kravene for frigivelse (IPP2)

Du tilmelder dig kajakinstruktion 2024 her: https://www.ry-roklub.dk/forsiden

Tilmelding sker efter først til mølle princippet. Din tilmelding er først gældende, når vi har modtaget din betaling af såvel kursusafgift som kontingent.

Informationsaften:

Du er også velkommen til at møde op til vores informationsaften, hvor vi fortæller om vores tilbud til nye medlemmer.

Dato for Informationsaftenen for instruktion 2024 opdateres snarest.

Arrangementet bliver afholdt - udendørs - ved Ry Roklub, Siimtoften 15.

Har du spørgsmål til kajakinstruktion i Ry Roklub er du velkommen til at kontakte Christina Dam-Tholstrup.