Turkalender 2017

Hermed Årets Spændende Turprogram for 2017

Turene er for alle bådtyper og I kan tilmelde jer på de forskellige opslag i klubben, eller på hjemmesiden.

Vi ses på vandet!

Turudvalget

Tolo - Grækenland, 2. - 8. april

Kassel, 11. - 14. maj

Vi havde besøg af roklubben fra Kassel sidste sommer og er nu blevet inviteret til at komme en tur til Kassel.

Vi kører til Kassel torsdag eftermiddag, og overnatter samt laver mad i klubben, der har gode sovepladser. Vi låner både i Kassel
Fredag ror vi fra Melsungen til Kassel, og lørdag fra Kassel til Hann. Søndag er der sigthsing i og omkring Kassel eller en lille rotur i Kassel.

Kanintur til Slåensø, 25. maj - Kristi Himmelfartsdag

Kaninholdets første længere tur går som sædvanligt til Slåensø - turen er ikke kun for kaniner, alle er velkomne til at deltage på turen.

På vejen derud holder vi ind på Lilleø og drikker morgenkaffe og spiser rundstykker, og når vi kommer ud til Slåensø,
går vi en tur rundt om søen, inden vi indtager en lækker, medbragt madpakke.
Hvis vejret er til det, og vi ikke skal skynde os hjem, holder vi igen ind på Lilleø til eftermiddagskaffe og medbragt kage.

Vi forventer at være hjemme i klubben mellem kl. 15 og 17.

Lagkagetur, 13. juni kl. 18.30

Turen hvor prioriteten ikke er din rostil eller at lægge an ved bro, men mere størrelsen på din lagkage.

Hvem laver den mest imponerende lagkage?
Hvis lagkage smager bedst? og
Hvem kan spise mest?
Who knows?

Det finder vi allesammen ud af ved at deltage. Prisen for denne tur er at medbringe en lagkage.

Den flotteste og den bedst smagende kage kan se frem til en præmie.

Fællestur til Emborgbroen og Kloster Mølle, 17. juni

Vi forsøger at lave en fællestur til Klostermølle for alle rotyper.
Vi får morgenkaffe ved Emborg broen, hvorefter vi ror til Klostermølle og spiser vores medbragte mad. Efter lidt hygge og afslapning ror vi hjem igen, og forventer at være tilbage i klubben ved 16 tiden.

Sommertur til Møn og Lolland Falster,
15. - 23. juli

Turen er ikke helt på plads endnu, men vi skal på tur langs Sydhavets kyster, hvor Møns Klint helt sikkert bliver et af højdepunkterne. Vi skal besøge nogle af roklubberne.

En tur omkring Ebeltoft Hjelm,
4. - 5. august kl. 17

Vi kommer til Ebeltoft fredag eftermiddag og installerer os i roklubben, og går så ud og spiser en god middag. Lørdag morgen får vi morgenkaffe, hvorefter vi ror en tur ud omkring Hjelm, videre op til Jernhatten og tilbage til Ebeltoft. Ca. 30 km.

Skanderborgtur, 26. - 27. august kl. 08.00

Vi ror fra Ry til Skanderborg lørdag morgen, og laver aftensmad og hygger os i klubben, hvor vi overnatter.

Søndag får vi morgenkaffe og ror tilbage til Ry.

Silkeborgtur, 14. oktober kl. 07.00

Vi ror sammen med morgenroerne og får morgenkaffe ved Lilleø, hvorefter vi ror videre til Silkeborg Roklub. Her får vi frokost, og så går turen tilbage til Ry igen.

Randerstur, 9. - 10. september kl. 07.00

Selvfølgelig skal vi have en tur til Randers.

Lørdag ror vi til Tange, hvor vi overnatter og får noget god mad. Søndag morgen skal vi slæbe over ved Tangeværket og ror videre til Randers, hvor vi forventer at være ved Randers Roklub ved 17 tiden.

Salten Langsø, 23. og 24. september

I lighed med sidste år forsøger vi (Jens Szabo) at komme på Salten Langsø.
Det bliver arrangeret nogenlunde som sidste år, hvor der blev laver rohold til lørdag og søndag både for Inrigger og Kajakker.