Tour de RyHærVEJle –TdRHV 2018 - søndag d. 12. august 2018

23. juli 2018 10:36 , af Brylle Bjarnason

Herved følger oplæg til en hygge- og motionsdag krydret med cykling gennem et smukt jysk landskab - først langs Gudenåen, derefter parallelt med Hærvejen og sluttende med en 26 km lang kajaktur medstrøms ad Vejle Å fra Tørskind Bro og til Vejle Centrum.

Tidspunkt: Søndag 12. august 2018 med afgang Ry Roklub fra morgenstunden

Vi læsser kajakker og evt. cykler, og kører/cykler derefter ad cyklistvenlig rute og på små asfaltveje og med indlagte pauser sydpå. Distancen bliver et sted mellem 60-70 km. Bil/kajaktrailer anvendes som servicevogn, og man kan evt. nøjes med at cykle noget af vejen og skiftes undervejs.

Slutmål for cykelturen er Tørskind Grusgrav, hvor der serveres frokost, og cykelbukser konverteres til rotøj.

Roturen indledes ved Tørskind Bro. Også på roturen kan der skiftes undervejs, så der hele tiden er bemanding på servicebilen, og så alle får en etape eller to undervejs i kajakken.

Undervejs passerer vi udstilling af et tusind år gl. bygningsværk af genial ingeniørkunst i form af den ca. 700 m lange Ravningbro.

Der kan holdes pause/omskiftning ved Vingsted og Haraldskær Fabrikker. Ved Haraldskær er der et stryg på Vejle Å, og kajakker overbæres ca. 350 m.

Roturen afsluttes ved butikscentret, Bryggen, i Vejle Centrum eller ved Kano- og Kajakklubben Vejle Å, Ibæk Strandvej 25, hvor åen løber ud i Vejle Fjord. Derefter læsses kajakker og cykler på trailer, eller de sejeste indleder cykelturen på ca. 50 km til Ry.

Der er reserveret 12 bevillinger til søndag 12. august (max bevillinger pr. dag). Turbevilling koster kr. 35,- pr. båd

Tilmelding - først til mølle:

Såfremt du har tid og lyst til at deltage på TdRHV 2018, skal du tilmelding dig i kalenderen her på hjemmesiden TdRHV 2018 samt sende mail til Poul Lervad, hvori du fortæller, om du har lyst til at cykle noget eller hele vejen til startstedet. Eller om du blot vil ro/ blot vil cykle.

Tilmeldingsfristen er søndag d. 5. august kl 18.00, og når deltagerantallet kendes, beregner Poul et overslag på økonomien pr. deltager, samt udarbejder logistikplan.