Status efter årets første arbejdsdag

19. marts 2018 10:28 , af Torben Lindeschouw

Så er vi færdige med den første arbejdsdag i 2018. Vi var hele 14 medlemmer, der gik til makronerne.

Vi fik gjort køkkenskabe og skuffer rene. Køleskabene fik en tur, og kaffemaskinerne blev afkalket, ligesom komfurer og ovne er kommet i fin stand. Hynder i opholdsstuen har fået en omgang. Mødelokalet er gjort så rent, som det overhovedet er muligt, med alle de opmagasinerede ting, der er opbevaret der. Forgangen er vasket helt i bund og gulvet behandlet med Proban. Det nye bad, har fået vasket gulvet, derpå behandlet med en afkalkningsopløsning, igen vasket i vand, og derpå behandlet med Proban. De fleste pletter er fjernet, men vi må nok ty til noget kraftigere, for at få de sidste af, ligesom rustpletterne fra skraberen, ikke lader sig fjerne, med de midler vi i dag havde til rådighed. Carsten køber ny skraber, der ikke ruster.

Forgangen og det nye toilet, samt sauna, fik samme omgang. Skurvognen blev også vaske i bund. Alle bådehaller er blevet fejet, og der er ryddet så godt op, som det er muligt. PC rummet fik en hurtigt omgang over gulvet, og på disken, blev der ryddet op. De sten, som var sunket udenfor portene, og ved bådebroen er rettet op. Endeligt er der fejet hele vejen rundt om klubben. Der ser virkeligt flot ud lige nu, og vi håber, at vejret vil skåne udeområdet indtil på lørdag. Endeligt er standerstangen taget ned. Den ligger til tørre i skurvognen, og vil blive malet inden standerhejsningen.

Tak til Ivan, som har lovet at køre de frasorterede ting på lossepladsen.

En stor tak til alle Jer, der fandt ned i klubben i dag og gav en hånd med, ja, en rigtig stor hånd. Det er simpelthen så dejligt, at I medlemmer støtter så fint op om vores arbejdsdage, så vi kan holde klubben pæn og ordentlig, og holde et højt vedligeholdelsesniveau, til glæde for os alle.

Vi kan nu alle glæde os til standerhejsningen, og til at vi kan holde den i en nypudset og pæn klub.

Mange hilsner

Torben