Salten Langsø, lørdag d. 23. og søndag d. 24.september 2017

29. august 2017 13:17 , af Brylle Bjarnason

Ry Roklub har igen i år meget ekstraordinært fået lov til at ro på Salten Langsø.

For at sikre, at der bliver mulighed for at komme igen næste år, skal vi sammen sørge for god adfærd. I bedes således læse nedenstående info inden roturen:

VIGTIG INFO om roning på Salten Langsø

Lørdag d. 23. september Se i Aktivitetskalenderbliver der to ture - én om formiddagen og én om eftermiddagen. Turene er for alle bådtyper og er på ca. 15 km Salten Langsø rundt.

Søndag d. 24. september Se i Aktivitetskalenderbliver der igen en tur for alle bådtyper. Denne dag er det et dagsarrangement, idet bådene ros hjem efter turen rundt i Salten Langsø - denne tur er på ca. 27 km.

Der er kvote på antallet af både, men vi må ro hele weekenden.
Begrænsningen i Salten Langsø beror bl.a. på risikoen for, at vi kan "sprede" vandremuslingen til Salten Langsø, hvor den tilsyneladende endnu ikke er konstateret. Derfor skal alle både vaskes inden afgang,
i et par dages karantæne og køres til Salten Langsø. Vi kan således IKKE ro derop, men søndagsholdene kan ro hjem gennem Salten Å.

Bådtrailere læsses torsdag den 21. september kl 20.00 efter klubroning.

Mødetid for dem, der skal ro lørdag formiddag, er kl. 08.00 ved roklubben. De, der skal ro lørdag eftermiddag, skal møde op i roklubben kl. 13, og søndagsroerne mødes i roklubben kl. 09.00.

Vil du med? - send en mail til Jens Szabo senest onsdag d. 20. september kl. 12, hvori du angiver

Navn
Medlemsnr.
Ønsket båd(type)
Ønsket tidspunkt

eks. "Karl Toffel, medlemsnr. 1111, inrigger, lørdag formiddag" eller "Frits Kadelle, medlemsnr. 2222, kajak, Silden, lørdag formiddag".

Dernæst skal du melde dig til i kalenderen på det tidspunkt, du ønsker at ro - angiv gerne bådtype. Weekendens tre ture er oprettet i kalenderen her:

Lørdag kl. 08.00

Lørdag kl. 13.00

Søndag kl. 09.00

Såfremt tilmeldingerne overstiger det bevilgede antal både, kan vi se os nødsaget til at trække lod blandt tilmeldingerne.

Hvis du har spørgsmål til turen, er du velkommen til at sende en mail til Jens Szabo.

Vi ses på vandet!

De bedste hilsner